Cum sa scrii un plan de afaceri eficient

0
1939
Cum sa scrii un plan de afaceri eficient

Aveti o idee minunata pentru o afacere, insa aveti nevoie sa strangeti niste bani? Va trebui sa va pregatiti un plan de afaceri bine gandit pentru a informa potentialii investitori in legatura cu potentialul afacerii, si pentru a-i face nerabdatori sa investeasca bani in afacerea dvs.

 De ce veți avea nevoie 

  • O idee de afaceri;
  • Un program de editare.

Mai mult de-atat, intrucat nimeni nu s-a nascut invatat si pentru ca atunci cand pornim la drum cu o afacere, este bine sa avem toate informatiile necesare si sa fim stapani pe situatie, recomandam de asemenea urmarea unor cursuri de formare profesionala!

Alegere si scriere plan de afaceri

 Instructiuni 

  • Pasul 1: mai intai ganditi-va o perioada de timp la ce face afacerea dvs sa fie incitanta si de ce cineva ar investi bani in ea. Listati 8-10 „Motive pentru a investi” (unele generice, care pot deveni specifice cum ar fi: Perspective de Crestere Semnificativa, Dinamica Industriei Favorabila, Echipa Manageriala cu Experienta Demonstrata, Patent asupra Tehnologiei, etc.)
    Tineti minte aceste motive pe masura ce scrieti planul de afacere – aceste puncte ar trebui sa fie sustinute de restul planului.

  • Pasul 2: creati o sectiune in care sa descrieti conducerea si completati-o mai tarziu. Aceasta sectiune va avea 2-3 pagini si va contine o descriere generala a afacerii, motivele pentru a investi, strategia de crestere si un sumar financiar (care va contine doar cele mai relevante puncte din sectiunile mai detaliate din planul dvs de afaceri.)

  • Pasul 3: urmeaza sectiunea cu „Motive Pentru a Investi” – luati lista creata la pasul 1 si scrieti 1-2 paragrafe descriind fiecare punct. Faceti un pic de munca de cercetare si sustineti-va afirmatiile cu fapte, studii, orice v-ar putea ajuta sa convingeti.

  • Pasul 4: urmatoarea sectiune este Descrierea Afacerii. Ar trebui sa presupuneti ca persoana care citeste planul dvs nu stie nimic despre afacere – fiti clar si concis atunci cand descrieti oportunitatea. Mentineti tonul pozitiv si alert – tineti minte: este un document de marketing.
    Anumite subsectiuni ale Descrierii Afecerii ar putea sa includa:
    a. Descrierea – ce face afacerea
    b. Produse/Servicii – subliniati si detaliati ce produse si servicii va oferi afacerea dvs.
    c. Strategia de vanzari si marketing – cum intentionati sa faceti marketingul produselor dvs.
    d. Strategia de crestere – cum intentionati sa faceti afacerea sa creasca.

  • Pasul 5: a cincea sectiune este Industria – furnizati un mic istoric al industriei in care doriti sa intrati. Sustineti-va ideile cu fapte/studii despre oportunitatile de crestere si dinamica, care fac din ideea dvs de afacere una de succes.
    De asemenea, introduceti o subsectiune despre Competitie – despre potentialii dvs competitori – asigurati-va ca adaugati motive coerente in aceasta subsectiune in legatura cu prosperitatea afacerii dvs in acest spatiu.

  • Pasul 6: apoi urmeaza sectiunea despre Management – iata sansa dvs de a va vinde pe dvs si orice partener al dvs, in mod direct. Dvs sunteti cea mai importanta parte a motivului pentru care ar vrea cineva sa investeasca in afacerea dvs.

  • Pasul 7: ultima sectiune ar trebui sa acopere partea financiara – aici dati date despre istoric (daca exista asa ceva) si despre proiecte financiare. Aici intra si o subsectiune in legatura cu profituri si pierderi (vanzarile estimate, dar si cheltuieli), rulajul banilor. De asemenea, adaugati si informatii in legatura cu datorii sau alte investitii ale companiei.

  • Pasul 8: in final, intoarceti-va la descrierea conducerii:
    Subsectiunea care descrie compania – luati 2-3 dintre cele mai bune paragrafe din sectiunea care descrie compania (cea detaliata). S-ar putea sa fie nevoie sa rescrieti anumite paragrafe pentru a face prezentarea mai fluenta. Aceste paragrafe de deschidere sunt cele mai importante in a capta atentia cititorului si de a-l incita.
    Motive pentru a investi: listati motivele schematic.
    Strategia de crestere: listati schematic.
    Prezentarea financiara: o versiune scurtata a sectiunii care acopera profiturile si pierderile.
    Prezentarea conducerii este de multe ori folosita ca un document de sine statator. Puteti trimite aceasta prezentare scurta, 2-3 pagini, in faza de cautare a potentialilor investitori.

  • Pasul 9: recititi, verificati gramatica si ortografia. Repetati de cel putin 10 ori. Daca planul dvs de afaceri este plin de greseli de gramatica sau de ortografie, ce spune acest lucru despre afacerea dvs.?
Idei plan de afaceri

 Sfaturi si avertismente 

  • Cereti pareri din partea familiei, prietenilor si asociatilor care cunosc domeniul.
  • Grafice si fotografii pot face planul dvs de afacere mai antrenant si mai convingator.
  • Nu faceti economii prea mari atunci cand vine vorba de printare si legare – cu cat arata mai profesional planul de afaceri, cu atat va fi mai favorabila prima impresie.
  • Faceti o lista cu intrebarile care v-au fost puse atunci cand ati prezentat planul dvs. Cititi planul de afaceri si verificati daca ati raspuns la aceste intrebari.
  • Nu-l faceti prea lung si complicat. Feriti-va de descrieri stufoase si limbaj pompos.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here